Satış ve Pazarlama

Microsoft Dynamics NAV Özellikleri

VİNYA BİLİŞİM ve DANIŞMANLIK HİZMETLERİ A. Ş.

Satış ve Pazarlama

.

Dynamics NAV CRM ve İrtibat Yönetimi

Müşteri yönetimi, firmaların ERP yazılımı çözümlerini araştırırken genellikle göz ardı ettikleri gelir yaratan bir faaliyettir. Dynamics NAV, satış ekiplerinin müşterilerini kolayca geri çağrılabilen, dokümante edilebilir ve transfer edilebilir yöntemlerle yönetmelerine yardımcı olan yaratıcı ve yenilikçi araçlarla donatılmıştır. Satış ekipleri yeni müşteri yaratmak, irtibatı ayarlamak veya yaklaşan olayları eklemek veya geçmiş olayları dokümante etmek için profiller oluşturabilir ve bu profilleri düzenleyebilirler. Kampanyaların belgelendirilmesi, ilerlemeler konusunda Satış Yönetimine eş zamanlı bilgi sağlar ve Satış ekiplerinin potansiyel ve mevcut müşterilerle kesintisiz bir diyaloğu sürdürmesi sağlanır.

• Microsoft Exchange Server’da E-postaların Kaydedilmesi

Microsoft Exchange Server ve Outlook üzerinden gönderilen bütün e-posta yazışmaları ekip üyeleri ile paylaşılmak üzere kaydedilir.

• Müşteri Etkileşim Günlüğü ve Doküman Yönetimi

Toplantılar, yazışmalar veya diğer uygulama alanlarında yapılan aktiviteler de dahil olmak üzere müşteriyle ilgili tüm etkileşimler kaydedilir ve günlük ile ilgili çağrılar, bir sihirbaz kullanılarak manüel olarak yapılır. Dokümanlar ve diğer dosyalar, ilgili kayıtlara eklenir ve tüm dosyalar izlenir.

• Kampanya Yönetimi

İrtibat veri tabanınızda özel segmentler tanımlayabilir ve ardından seçeceğiniz dilde, hedef müşterilere yönelik kampanyalar oluşturabilirsiniz. Özelleştirilebilir şablonlar ve Microsoft Office Word’ün Mail Merge özelliğini kullanarak kişiye özel basılı veya elektronik posta iletiler yaratabilir ve gönderebilirsiniz. Kampanya sonuçlarını ölçmek için bağlamsal raporları kullanabilirsiniz.

• İrtibat Sınıflandırması

İrtibat kayıtlarını ve müşteri profillerini belirli kriterlere göre tanımlayabilirsiniz.

• Fırsat Yönetimi

Satış fırsatlarından faydalanmak için belirli müşteri ve irtibat bilgileri tanımlanır ve analiz edilir, satış müşteri adayları izlenir ve satış döngüsü takip edilir ve yapılandırılır

• Görev Yönetimi

Outlook veya Microsoft Dynamics NAV’da görevler oluşturup ve atayabilirsiniz. Görevleri zamanında tamamlamak için otomatik hatırlatıcılar ve uyarılar kullanabilirsiniz.

• İrtibat Yönetimi

Outlook veya Microsoft Dynamics NAV’dan irtibat kurulan şirketler veya bağımsız irtibat noktaları gözden geçirilir, değerlendirilir ve sınıflandırılır. Fuzzy logic (bulanık mantık) arama özelliği kullanılarak irtibat noktası ile bağlantılı bilgiler – fırsat, adres veya yorum/açıklama gibi - kolayca alınır.

• Outlook Entegrasyonu

İrtibat, görev ve ekip bilgileri doğrudan Outlook’tan yönetilirken etkin ve verimli şekilde çalışır. Outlook’ta veya Microsoft Dynamics NAV’da kayıt veya özel formları yaratırken, güncellerken, iptal ederken veya silerken tek seferde veri girişi özelliğinden faydalanabilirsiniz.

• İş Zekâsı

Excel programını kullanarak satış ve karlılık trendlerini ve özel satış raporlarını izleyip, analiz edebilir ve bilgileri paylaşabilirsiniz. İlgili bilgilere ve stok miktarları, siparişin durumu ve finansal bilgiler gibi temel performans göstergelerine (KPI) erişebilirsiniz.

Dynamics NAV Müşteri Self Servis

Dynamics’in web tabanlı arayüzü ile hem müşterilerin hem de çalışanların önemli bilgilere ulaşması sağlanır. Çalışanlar faturalara, müşteri verilerine ve raporlara erişebilirler. Müşterilerse stoklara erişebilir, talepte bulunabilir ve irtibat bilgileri de dahil olmak üzere şirket verilerini güncelleyebilirler. Sistem gerçek zamanlı olarak güncellendiğinden ağ üzerinden sisteme bağlanan bütün kullanıcılar zamanında ve doğru bilgilere erişirler. Bu özellik ideal olarak satış ekibine elverişli, geliştirilmiş iletişim ve müşteriye özel bilgilere erişim olabilecek en iyi şekilde sağlar. Bu özellik, bir yanda müşteri ve diğer yanda satış ekibi olmak üzere her iki uçta da satış prosesini geliştirir.

• Öğrenmesi Kolay

Çalışanlar, Microsoft Dynamics NAV’dan doğrudan intranete aktarılan ve kurulum ve eğitim gerektirmeyen bilgilerle çalışırlar.

• İşbirliği Araçları

Windows SharePoint Services, Microsoft intranet standardına entegre edilerek, Çalışan Portalı, Microsoft Dynamics NAV kullanıcısı olmayan çalışanların da kurumsal ağ üzerinden veri ve doküman paylaşımı yapabilmelerini sağlar. Windows SharePoint Services, bir kuruluştaki binlerce yeri ölçeklendirme özelliğine sahiptir.

• Kişisel Ayarlar

Kişisel ihtiyaçları karşılayan kişisel portal ayarları ve ön tanımlı özellikler.

• Sıradışı (Out-of-the-box) Web Parçaları

Müşteri, tedarikçi veya sipariş listelerini görüntüler. Kart Web Parçası: Verileri ayrıntılı olarak görüntüler; örneğin müşteri kartlarını. Başlık/Satır Web parçası: Siparişler gibi bilgileri görüntüler.

• Çoklu Dil Seçeneği

Kullanıcının ihtiyaçlarına göre farklı dillerde bilgi verilebilir.

• Veri Koruma ve Güvenlik Seçenekleri

Verilerinizin korunmasına yardımcı olan güvenlik seçenekleri ve şifreli erişim ve sistem yönetimi. İçerik ve erişim bağımsız kullanıcı veya bir grup tarafından yönetilebilir.

• Bilgiye Genişletilmiş Erişim

Kuruluşunuzda ilave yazılıma veya lisansa gerek olmadan Web tarayıcı üzerinden daha fazla sayıda kişinin Microsoft Dynamics NAV verilerine erişimi sağlanır. Microsoft Dynamics NAV’in Lisanslı kullanıcısı olmayan çalışanlar; satın alma emirlerini, müşteri bilgilerini ve diğer verileri kolayca yönetmek, Gerçekli zamanlı verilerin hızlı güncellemelerini ve Microsoft Dynamics NAV’de saklanan raporları elde etmek, Microsoft Office belgelerine erişmek ve paylaşmak, Satış, servis ve raporlama araçlarını kullanmak ve Microsoft Dynamics NAV sisteminde barındırılan verileri değiştirmek için Çalışan Portalını kullanabilirler.

Dynamics NAV Ürün Kalemi ve Satış Tahmini

Tahminde bulunma, üreticiler ve dağıtıcılar için en kritik işlemlerden birisidir. Üretici firmalar için stok bilgilerinin elde edilmesi ve yönetimi, maliyeti en yüksek olan işlemdir. Bu yüzden Dynamics NAV, talebi kesin olarak karşılayan süreçleri içermektedir. Kullanımı kolay olan, kapsamlı özellikler ve çok daha fazlası. Dynamics NAV eldeki stok mevcudunun, stok devir süresinin, siparişle teslimat arasında geçen sürenin ve sonuç olarak da stok taşıma maliyetinin azaltılmasına ve stok yönetimine hizmet eder.

• Katılımcı Tahmin

Tahmin görünümü, gerek istatistiksel formüllere dayanan tahminlerden gerekse müşterilerden veya satış temsilcilerinden alınan katılımcı bilgilerden oluşturulur. Katılımcı tahmin dinamiktir ve gündelik olarak yapılan değişiklikleri yansıtır.

• Stok Fazlası Yönetimi

Bu sistem, sipariş için önerilen bütün kalemler için diğer depolardaki stok seviyelerini gözden geçirir ve inceler. Bir başka depoda stok fazlası tespit edildiği takdirde kullanıcıya bildirilir ve satıcıdan daha fazla ürün satın almak yerine ürünün bulunduğu depodan transfer yapılır.

• Dikkate Alınması Gereken Ortak Hususlar

İleriye dönük satış tahminlerine ilave olarak, AFP kullanım modellerini, satıcıların teslimat sürelerini, satıcı hedeflerini ve önerilen satın alma emrini yaratmak için zaman fazlı olarak beklenen stok düzeyini dikkate alır.

• Önerilen Siparişler

Kullanıcı bu bilgiyi kullanarak gerektiği takdirde önerilen siparişte değişiklik yapabilir ve bir satın alma emri yaratabilir.

• Tarihsel Verilerin Artan Doğruluğu

Filtre Edilen Kullanım, Sorunsuz Kullanım, Yeniden Yönlendirilen Kullanım ve Katılımcı Girdi fonksiyonları normal tahminde bulunma faaliyetleriniz kesintiye uğramadan düzensiz faaliyetler için kullanılır.

• 12 Aylık Tahmin

On iki aylık tahmin, kullanıcının tahmin girdisinin ve uygulanan hesaplamaların ayrıntılarını görebilmelerini sağlayan verilerde detaya inme yeteneği ile sunulur.

Dynamics NAV Pazarlama Yönetimi

Detaylı iletişim yönetimi, pazarlama ve satışın, müşteriye özel pazarlamayı tam olarak belirleyebilmesini sağlar. Satış personeline, bütçe hazırlama toplantılarının tarihleri ve son süreleri gibi önemli tarihler dokümante edilirken, pazarlama ekibine önemli karar vericilerin isimleri ve koşullar verilir. Bu tür bir iş zekası, benzersiz pazarlama ve satış fırsatlarının alt yapısını teşkil eder. Zengin müşteri bilgileri ve raporlama kapasitesi pazarlama personelinin müşteriye özel ihtiyaçları ele alabilmesini sağlar. Satış kampanyalarında kaydedilen ilerlemelere erişimle birlikte, pazarlama girişimleri de satış ekiplerini kampanyalarında doğrudan destekler.

• Microsoft Exchange Server’da E-postaların Kaydedilmesi

Microsoft Exchange Server ve Outlook üzerinden gönderilen bütün elektronik posta yazışmaları ekip üyeleri ile paylaşılmak üzere kaydedilir.

• Müşteri Etkileşim Günlüğü ve Doküman Yönetimi

Toplantılar, yazışmalar veya diğer uygulama alanlarında yapılan aktiviteler de dahil olmak üzere müşteriyle ilgili tüm etkileşimler kaydedilir ve günlük ile ilgili çağrılar bir sihirbaz kullanılarak manüel olarak yapılır. Dokümanlar ve diğer dosyalar, ilgili kayıtlara eklenir ve tüm dosyalar izlenir.

• İrtibat Sınıflandırması

İrtibat kayıtlarını ve müşteri profillerini belirli kriterlere göre tanımlayabilirsiniz.

• Kampanya Yönetimi

İrtibat veri tabanınızda özel segmentler tanımlayabilir ve ardından seçeceğiniz dilde, hedef müşterilere yönelik kampanyalar oluşturabilirsiniz. Özelleştirilebilir şablonlar ve Microsoft Office Word’ün Mail Merge özelliğini kullanarak kişiye özel basılı veya elektronik posta iletiler yaratabilir ve gönderebilirsiniz. Kampanya sonuçlarını ölçmek için bağlamsal raporları kullanabilirsiniz.

• Fırsat Yönetimi

Satış fırsatlarından faydalanmak için belirli müşteri ve irtibat bilgileri tanımlanır ve analiz edilir, satış müşteri adayları izlenir ve satış döngüsü takip edilir ve yapılandırılır.

• Görev Yönetimi

Outlook veya Microsoft Dynamics NAV’de görevler oluşturabilir ve atayabilirsiniz. Görevleri zamanında tamamlamak için otomatik hatırlatıcılar ve uyarılar kullanabilirsiniz.

• İrtibat Yönetimi

Outlook veya Microsoft Dynamics NAV’dan irtibat kurulan şirketler veya bireysel irtibatlar gözden geçirilir, değerlendirilir ve sınıflandırılır. Fuzzy logic (bulanık mantık) arama özelliği kullanılarak irtibat ile bağlantılı bilgiler (fırsat, adres veya yorum/açıklama gibi) kolayca alınır.

• Outlook Entegrasyonu

İrtibat, görev ve ekip bilgileri doğrudan Outlook’tan yönetilirken etkin ve verimli şekilde çalışır. Outlook’ta veya Microsoft Dynamics NAV’da kayıt veya özel formları yaratırken, güncellerken, iptal ederken veya silerken tek seferde veri girişi özelliğinden faydalanabilirsiniz.

• İş Zekası

Excel programını kullanarak, satış ve karlılık trendlerini ve uyarlanabilen satış raporlarını izleyip, analiz edebilir ve bilgileri paylaşabilirsiniz. İlgili bilgilere ve stok miktarları, siparişin durumu ve finansal bilgiler gibi temel performans göstergelerine (KPI) erişebilirsiniz.

Dynamics NAV Mobil İşlemler

Dynamics NAV’da, saha personeline görevlerin tayin edildiği ve bu personelle olan iletişimin sağlandığı bir mobil çerçeve bulunur. Bu fonksiyon, kuruluşunuzu kapasiteniz ve yetenekleriniz ölçüsünde çözümler oluşturan bir mimar haline getirir. Bu özellik, işlemlerinizi hızlandıracak ve müşteri hizmetlerinin ve bu hizmetlerle bağlantı çözümlerin gelişmesini sağlayacaktır. Hayati önemdeki ticari bilgileri senkronize edebilir ve bu bilgilere uzaktan erişebilirsiniz. Bu fonksiyon, firmanızın teknoloji yatırımlarının ihtiyaca göre ayarlanabilen ve basit uygulamalarla optimum düzeyde olmasını sağlar.

• Kayıt (Logging) Servisi

Kayıt servisi, mobil cihazdan bütün olayların girildiği bir raporlama aracıdır. Kayıt servisi bir web servisi ve MMC aracılığı ile ilave edilen bir eklentiden oluşmaktadır.

• Referans Veritabanı

Mobil Sunucu; Microsoft Dynamics’ten cihazın referans veritabanına veri kopyalama işleminden sorumludur. Cihazın referans veritabanı, kopyalanan verilerin bir alt kümesini içerir ve mobil kullanıcı ile ilgili verilerle sınırlıdır.

• Arka Uç Entegrasyonu

Mobil Sunucu, Microsoft Dynamics’e ürünle birlikte kurulumu yapılan ve akabinde arka uçta yapılandırılan bir dizi entagrasyon bileşeni ile bağlanır.

• Servis

Tüm uygulamada mevcut olan fonksiyonellik bir servisle sağlanır. Tak-çıkar arayüz tabanlı mimari uygulamanın ortak fonksiyonunun bir başka fonksiyonla değiştirilebilmesine imkan verir. Değiştirilebilir ortak fonksiyona bir örnek barkot taramasıdır. Mobil Çerçeve, barkot tarama fonksiyonu ve tedarikçi bilgileriyle birlikte gelmektedir. Ancak servisler, Microsoft iş ortakları için yeni barkot tarama fonksiyonu ve tüm uygulamada kullanılabilen tedarikçilerin eklenmesini kolaylaştırır.

• Doküman Servisi

Doküman Servisi, mobil istemciden Microsoft Dynamics’e gönderilen siparişler gibi talepleri işleyen bir Web Servisidir. Bu talepler, XML dokümanları olarak kaydedilir ve ileri işlemler için arka uç sunucusu tarafından eşleştirilir. Doküman Servisinde, Microsoft Dynamics AX ve yönetim ara yüzünün ürünün içinde yer aldığı Microsoft Dynamics NAV ile özel entegrasyonlar bulunmaktadır. Doküman Servisinde aynı zamanda, örneğin Microsoft Dynamics AX ve Microsoft Dynamics NAV web servislerini çağırmak veya legacy sistemlerine entegre olmak için (veya aynı anda her ikisi için ) kullanılan genel “görev dağıtıcı (dispatcher)” fonksiyonu bulunmaktadır. Görev dağıtıcı fonksiyonu ile, dokümanların, kullanıcıların ve kuyruğun kolay kurulumu ve yönetimi için bir MMC eklentisi verilmektedir.

• Mobil Çerçeve

Mobil Çerçeve (Mobil Framework), Visual Studio 2008’e entegre edilmiştir ve geliştiricilerin NET Compact Framework modülünü kullanarak hızlı bir şekilde göreve dayalı mobil uygulamalar yaratabilmelerini sağlar. Uygulama, bir dizi tasklet’ten oluşmaktadır. Tasklet, mobil kullanıcı için tipik bir görevi temsil eder ve Mobil Framework kullanılarak geliştirilen herhangi bir mobil uygulamada yeniden kullanılabilir. Tasklet’ler bir Windows Mobile 5.0/6.0 veya 6.1 uygulaması olan Role Pad üzerinde çalışır.

• Tasklet Kullanıcı Arayüzü

Taskletlerde mobil cihaz ekranında bilgileri görüntülemek için kullanılan bir Kullanıcı Arayüzü bulunur. Mobil Çerçeve, navigasyon çubuğu ve programlanabilir fonksiyon tuşu menüsünü içeren standart Windows Mobil yerleşim planını içeren bir şablon sağlamaktadır. Bu, tasklet geliştiricisinin yalnızca içeriğe ve taskletin yerleşim düzeni özelliklerine odaklanabilmesini sağlar. Mobil Çerçeve aynı zamanda yeni kullanıcı arayüzü yaratmaya yardımcı olmak üzere kontroller de sağlamaktadır. Role göre uyarlanmış görüntüleri yapılandırmak kolaydır ve kullanıcılara uyarlanmış taskletler ve veriler sağlar. Bu özellik, şirket içindeki kullanıcının veya kullanıcı gruplarının ihtiyaçlarına göre uyarlanmış iş verilerinin ve süreçlerin sunulmasını kolaylaştırır ve kullanıcıların gündelik işleriyle ilgilenmelerini sağlar.

• Tasklet Orkestrasyonu

Taskletlerin akışı ve etkileşimi orkestrasyonla gerçekleştirilir. Orkestrasyon, kullanıcıların mobil cihazdaki uygulamada nasıl gezineceklerini belirler. Orkestrasyon yalnızca XML kullanılarak yapılır. İlave bir tasklet kodlamasına gerek yoktur. Orkestrasyon, taskletten çıkış girdilerini belirler; tasklet akışının değiştirilmesi için yalnızca orkestrasyonun değiştirilmesi gerekir. Bu, taskletlerin aynı uygulamadaki ve hatta uygulamalar arası diğer iş akışlarında geniş ölçüde yeniden kullanılmalarını sağlar.

• Veri İşleme

Taskletler, veri işleme için çeşitli eylemleri yapabilecek şekilde programlanabilir. Bir tasklet, Microsoft SQL Sunucu veritabanından veri alabilir, bir taskletten girdi kabul edebilir ve bir başka tasklete veri çıkışı yapabilir. Bir talep dokümanı, bir işlemi temsil eder (örn.arka uç sunucusunda yorumlanan ve işlenen satış emrinin yaratılması gibi). XML kullanımı, mobil cihaz üzerinde iş mantığının kopyalanmasına gerek olmadan doğru iş mantığının sunucuda uygulanmasını sağlamaya yardımcı olur. Talep dokümanı orkestrasyon ve tasklet kombinasyonu kullanılarak yaratılır. Orkestrasyon, talep dokümanını bir grup tasklet için tanımlar ve taskletler talep dokümanını içeriklerle birlikte verir. Kullanıcı cihaz üzerinde gezindiğinde, taskletlerin her birisi bir XML bloğunda seri haline getirilen veri çıkışı yapar. Bağımsız XML blokları tek bir talep dokümanı halinde birleştirilir ve işlenmek üzere arka uç sunucusuna gönderilir.

• Konuşlandırma Servisi

Konuşlandırma servisi, sistem yöneticisinin mobil uygulamaları mobil cihaz kullanıcılarına dağıtmakta ve güncellemede kullandığı temel öğelerden birisidir. Konuşlandırma servisi, bir web servisi ve Microsoft yönetim Konsolu üzerinden eklenen bir eklentiden oluşur.